Dubac 3 dat na een voortreffelijke eindsprint wederom kampioen in de C1 werd, mocht op 20 mei aantreden op het gewestelijk kampioenschap voor C1 teams in Siebengewald.
Chauffeur Maikel moest al vroeg vertrekken, naar Duizel, Eersel, Eindhoven en Leende om Cees, Adri en arbiters Hans en Jos op te halen.
In Siebengewald waar we veel bekende gezichten zagen werd al snel begonnen.
Cees (150) begon tegen Ton Schuurmans van BC Vörs. Het werd een lange partij met veel groot spel. Hoewel Cees nog dicht bij zijn aantal kwam waren de 60 caramboles méér hem te machtig. 138-90.
Dan Adri (180, 38/2) tegen Wiel Clevis ( 140), na een matige start begon het steeds beter te lopen bij Adri en na 18 beurten waren de eerste punten binnen. 180- 73.
Nu Maikel (150) tegen Jacky Geerlings ( 120) van BC Wilhelmina . Het liep niet echt lekker voor Maikel en na 20 beurten was de winst voor Jacky 112-120.
Geen goed begin , maar als we de resterende partijen winnen hebben we nog kans.
Adri tegen oude bekende Roger Cleuskens ( 250 GH). Roger was ooit nederlands kampioen in de topklasse, en iedere beurt kan zomaar de laatste zijn.
Maar Adri speelt een degelijke partij en ook af en toe verdedigend.
Na 21 beurten verdiende winst voor Adri , 180 (38/2)- 221 (GH).
Cees vervolgens tegen Peter Corvers (120) van Wilhelmina .
Dit werd een spannende partij met kansen voor beide spelers.
De eindsprint van Peter was beter . 105-120.
Tenslotte nog Maikel tegen Peter Gerits (80). De druk was er af en Maikel behaalde een makkelijke zege 150-61.
De finale ging tussen Wilhelmina uit Stein en BDL 2 uit Weert ( met oa. Johan Martens) , en werd gewonnen door Wilhelmina.
Voor Dubac 3 een eervolle 4e plaats.
Op de terugweg zorgde D.J. Maikel nog voor de nodige ambiance!
En zo werd een goed seizoen afgesloten.
Volgend seizoen weer nieuwe kansen.
Iedereen nog een fijne vakantie.